Vårens första dag.

Här är mina växter som skall börja gro. Har sex stycken med jordgubbar också men de får inte plats i detta fönster.

Längst in är det två tomater. Sen två physalis. Sen min fina citron som har fått blad och därefter två chili. De fina tulpanerna fick vara med på kort också. Sen är det druvgurka och holy basil och två pelargoner. En väldans massa. Fint ska det bli!
Köpte morotsfrön och jordgubbsfrön igår. Men morötterna skall planteras direkt i såjorden, så de åker ut när det blir tillräckligt varmt utomhus. Skall så sallat också, babyleaf. Myyycket spännande.

Nu skall jag sluta tjata om mina växter. Eller ja, ända tills de börjat gro vill säga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0