Hur länge tänkte du stanna här? Du har ju inte någon plats för mig, vad jag ser. Ändå låste du in dig här. Och nyckeln syns inte till något mer.

När jag jobbade på Fyran önskade jag att alla barnen hade tunna tumvantar på sig istället för fingervantar. För barnfingrar är inte de lättaste att kontrollera. Man ba: SPRETA på fingrarna. Och barnen knyter ihop. Samarbete, hallå? Och mer än något annat så önskade jag att det fanns tunna tumvantar för vuxna. Bättre än fingervantar. PLUS att då kan man ha de tunna tumvantarna i de tjocka lovikavantarna som blåser igenom annars. Har i tre års tid letat i olika affärer utan någon lycka alls. Men så igår. Igår när jag träffade Petra och Liam. Vi var inne på Gina Tricot. Skulle kolla strumpbyxor. Petra köper ett par som skulle matcha hennes nya spetsshorts och jag hittade leggings med FLEECE i! Lyckan. Köper mina termoleggings som de så fint heter och ett par vanliga svarta lite tjockare. Går från kassan. Ser att det finns tunna tumvantar för vuxna! Plockar snabbt åt mig två dubbelpack. Och Petra skrattar åt lyckan som infann sig i mina ögon när jag såg dessa vantar. Oslagbart, sade hon. Äntligen, kontrade jag.
Vi tittade skor också. Petra tog upp ett par och tittade. Snygga, sade hon. Ja, sade jag. Men har man snygga skor så måste man ju gå runt och ha snygga kläder på sig hela tiden. Och det är alltför jobbigt, sade jag. Petra skrattade lite och sade sedan gravallvarligt: Du är så vis Linda. Man ba: Aah, men tack. Slashasen nummer ett är jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0