Här dansar herr Gurka, både vals och mazurka.

Det har ju kommit en stor och fin gurka som har snott alla krafter från de alla andra små blivande gurkorna. En supergurka så att säga.
Inatt drömde jag en mardröm om min fina druvgurka. Jag skulle tydligen skörda den. Och under jorden gjorde jag en makalös upptäckt; DET FANNS ANDRA GURKOR DÄR som var skitstora (hur dem fick plats i jorden är fortfarande ett stort frågetecken) men typ ihåliga och gick liksom inte att ta vara på. Kunde skaka ut jord ur dessa och allt var bara skumt.
Hoppas att drömmen inte går i uppfyllelse när jag faktiskt skall skörda min fina supergurka. Gurkan skall dessutom läggas in och bli världens godaste saltgurka (vanlig gurka är det äckligaste jag vet) och skall avnjutas när jag kommer hem från Thailand.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0